Internetový obchod Amazon se letos stal nejhodnotnější značkou světa. Cena akcií Amazonu za posledních 5 let vzrostla celkem 6x. Největším skokanem roku je společnost Instagram, který zvýšil svou cenu téměř dvojnásobně.
Společnost Amazon se stala první netechnologickou společností, která ovládla žebříček BrandZ. Průzkum BrandZ 2019 ukazuje, že se internetový obchod Amazon nyní stal nejhodnotnější značkou světa. Největší reklamní agentura světa WPP a společnost pro průzkum trhu Kantar tuto studii publikují od roku 2006 a poprvé nestojí v čele tohoto žebříčku technologická společnost.
Internetový obchod Amazon
E-shop Amazon je nyní nejcennější globální značkou. Původně šlo o internetové knihkupectví. Dnes je hodnota společnosti Amazon vyšší než je čtyřnásobek ročního rozpočtu České republiky. E-shop s knihami, který vznikl doslova v garáži rodičů Jeffa Bezose, nesl původně název Cadabra. Jeff Bezos jej založil již v roce 1994 a ještě tentýž rok společnost přejmenoval na Amazon. Dnes je společnost Amazon největším e-shopem světa a pracuje pro ni téměř 700 000 lidí. Společnost má sídlo v Seattlu na západním pobřeží USA a její loňské tržby dosáhly výše 233 miliard dolarů. Čistý zisk činil celkem 10 miliard dolarů.
Budoucnost Amazonu
Kromě prodeje knih a velkého množství dalšího zboží po internetu vstupuje společnost Amazon v posledních letech i do mnoha dalších oblastí. Zaměřila se například na zábavní portál, cloudové služby nebo investice do umělé inteligence. Společnost Amazon také v roce 2017 zakoupila síť prodejen s potravinami Whole Foods Market. Všichni, co do společnosti doposud investovali, mohou být nad míru spokojeni, protože cena akcií Amazonu za posledních 5 let vzrostla celkem 6x.
Výsledky společnosti Amazon
Finanční ředitel Brian Olsavsky nedávno oznámil, že se společnost chystá v rámci služby Amazon Prime zkrátit svoji garantovanou dobu dodání ze dvou na jeden den. Nejprve k tomu dojde v USA a následně se to bude zavádět po celém světě. Do projektu chce investovat 800 milionů dolarů. Akcie společnosti si od začátku roku připsaly asi 27 % a její tržní hodnota se dostala na 936 miliard dolarů.
Příspěvek Amazon je nejhodnotnější značkou světa pochází z I-Trader